tisdag 10 augusti 2010

Händelserik dag idag minsann.
Fullt upp på jobbet som vanligt. Sen hade jag möte med min chef. Vi skrev ansällningsavtal och sen fick jag reda på att jag fått ett vikariat på en månad på ett annat boende. En demensavdelnineg det med. Vikariatet börjar redan nästa vecka så hur det nu blir med utlandssemester vettefan alltså. Hinns kanske inte med? Jag vet inte. Men jag vill. Vi får se.

Nu är det bara en ny cykel som behöver inhandlas. Rosa Räsern klarar inte så mycket mer nu. Hon är ju från 60-talet ändå och har inga växlar och är helt sned och vind och inte alls särskilt lättcyklad. Och det är en bit till nya jobbstället. Bussar går det fan skitdåligt med dit/hem också. Fan vad illa.



Ny cykel till mig? Skulle inte tacka nej till denna skönhet.

Det känns både pirrigt och spännande att börja på ett nytt ställe. Lite vemodigt också förstås att behöva lämna den arbetsplats jag har nu med alla arbetskamrater och så, för jag trivs så himla bra där! Men det blir nog säkert bra på det andra stället också, om jag hinner komma in i det innan jag slutar vill säga. Fyra veckor går säkert jättefort!

Well.
Efter jobbet åkte vi mot Kil och hämtade ut mina medikamenter. Det blev billigare än jag trott, och det tackar vi för! Styrde kosan vidare mot Karlstad där jag skulle möta upp Katrin på stan. Hann smita in på Gina Tricot innan hon dök upp och hittade två tunikor på rean för 98 kr tillsammans. Överkomligt!

Vi åkte vidare till Gaby och hälsade på henne, Nico och nya bebisen Nalah.
Nala betyder gåva på gammaldags swahili och vad kan vara ett mer passande namn än så? Det är ju verkligen en gåva. Åh, vad fin hon var! Helt underbar. Så vacker, så otroligt vacker och perfekt.

Längtar ännu mer efter en egen liten nu. Snart blir jag moster! (I vinter) Då ska jag njuta och snosa bebis så mycket jag kan och så mycket jag får för syrran och D. Hehe. Gaby bjöd på hembakat fikabröd och allt. Gott var det!Passade på att åka med Mia hem som också var där och hälsade på.

Nu har jag typ käkat lite, pratat med J och bara suttit framför datorn och hängt. Ska nog snart lägga mig. Känner mig lite konstig. Vet inte vad det är riktigt men något är det som inte stämmer riktigt. Börjar ju dessutom tidigt imorgon så det är bara bra om jag för en gångs skull kommer i säng i tid. Det händer ju nästan aldrig!

Om jag inte skriver något imorgon så behöver ni inte efterlysa mig. Jag ska nämligen till stan någon gång efter jobbet och träffa Lina och co och då sover jag nog kvar hos henne sen tror jag, eftersom jag är "ledig" på torsdag. Ledig är jag egentligen inte för jag ska möta upp mor och syster i stan på förmiddagen för lite diverse ärenden, sen ska jag eventuellt träffa chefen på nya stället och få lite info innan jag börjar. Får ju bara gå bredvid EN dag innan jag börjar jobba på riktigt. Det är lite för lite det. :/ Känns inte bra. På en dag hinner man inte lära sig allt. Verkligen inte.

Jaja, ska sluta svamla för ikväll.
Tjarå.

3 kommentarer:

annica sa...

Det kommer säkert att gå jättebra och det är faktiskt riktigt nyttigt att vara på fler ställen. Man får perspektiv på saker och ting -men det är nervöst kvällen innan. Du fixar detta galant!

annica sa...

...sa hon ngt om uppsägningar förresten? en tjej på segmons äbo hade hört att fem två-treåringar skulle bort :(

Marie sa...

Det kommer gå bra på vikariatet, men jag förstår att det är nervöst :-)

Jag bytte ner mig när jag bytte cykel. Hade en 21 växlad utan fotbroms och fick mig en gammal utan växlar :p Men jag gillar den :-)

Lycka till med vikariat och cykelletande :-)

(Får nog bli en vanlig nokia igen när det är dags för en ny mobil).