lördag 14 augusti 2010

Delad tur är dödens tröttsamt. Men nu är jag hemma igen. Jag har bara en dag kvar på mitt schema. En dag, och sen är det slut. Och jag börjar på ett annat boende, på en annan demensavdelning. Bitterljuvt. Det ska bli roligt att testa ett nytt ställe samtidigt som det känns sorgligt att inte vara kvar hos mina söta gamlingar och mina arbetskamrater. Undrar om jag kommer att komma tillbaka dit någon gång? Jag hoppas verkligen det! Trivs ju så oerhört bra där.

J har varit ute och plockat svamp idag. Min lilla skogsmulle. Av det gjorde han en svingod, mustig soppa på vanliga kantareller och trattisar som jag precis avnjutit tillsammans med ett glas rött.

Är trött som en lort, trots att jag sov på mina lediga timmar förut. Nu ska jag och J snart spela ett parti yatzy innan det är dags att hoppa i säng. 7.00 - 16.00 är det arbete som gäller imorgon, sedan ska jag ut och springa! Jag längtar redan. :D

0 kommentarer: