söndag 8 augusti 2010

Nu har jag suttit och samlat kraft och ork hela morgonen. Nu finns alltså ingen återvändo. Nu jävlar ska jag ut och springa (Läs: jogga) idag. Har redan ont i en höft. Men jag ska stretcha ordentligt innan löprundan.

Jag är lite nervös kan erkännas. Har ju inte sprungit en meter sedan i MAJ! Och jag är ju tävlingsmänniska mot mig själv så in norden, och varje gång jag springer pressar jag mig själv till en bättre tid än den förra. Inte särskilt sunt. Det får ju vara med måtta. VARJE gång man springer behöver man faktiskt inte förbättra sin tid, man har ju bättre och sämre dagar.
Idag ska jag därför springa utan pulsklocka och bara springa för att motionera och röra lite på fläsket, inte för att prestera och springa fort. Jag får inte ha för höga krav på mig nu i början.

Fast tänk om jag inte orkar jogga alls långt?! Då får jag dåligt samvete. Jag har faktiskt inte rört mig nånting under sommaren förutom att cykla fram och tillbaka till jobbet, och det tar ju bara fem minuter så det är ingen lång sträcka direkt. Men i höst, då ska jag börja träna igen. Åtminstone 3-4 ggr/vecka är min tanke.

Nu: Stretching och sen ut på löprundan!
Wish me luck.

Träningskläder på. Ursäkta närbilden på bröna.

1 kommentarer:

Marie sa...

Ta det lugnt nu då bara så du orkar fortsätta springa och inte sträcker dig nånstans :-)