tisdag 17 augusti 2010

Tror ni att jag lyckades sova något inatt?
Eh. NEJ. Klockan var närmare 01.00 när jag slumrade till första gången, men mellan 01.00 och 03.00 låg jag sedan vaken till och från hela tiden. Sen sov jag nästan i en hel timme innan jag vaknade igen och tittade på klockan. 04.10. Och sådär höll det liksom på.

Ända tills jag vaknade av en ilsken telefonsignal.
HELVETE, NU HAR JAG FÖRSOVIT MIG, var min första tanke. Sprang panikslagen upp och svarade. Det var från mycket riktigt från jobbet, men inte från det nya stället utan från min gamla arbetsplats. Någon hade blivit sjuk och de ville att jag skulle komma och jobba. Svarade att jag tyvärr inte kunde, eftersom jag redan skulle jobba.

Kisade mot klockan. 05.35. Fan. Nu skulle jag inte alls hinna somna om innan min klockan skulle ringa 06.00. Men jag gick ändå tillbaka till sängen och la mig tills det var dags att gå upp.
Nu ska jag då alltså snart iväg på min första arbetsdag. Sitter här i soffan. Hoppas de är snälla mot mig och att jag får gå med någon trevlig prick. Är nervös nu! Och satans jävla trött. Kommer säkert ge ett skitbra första intryck. :/

Wish me luck.
Later.

3 kommentarer:

Malla sa...

Lycka till! :)

Beatrice sa...

Det har säkert varit en bra dag ,det finns ju trevliga personer även på "nya ställen " ha ha .
Själv ska vi faktiskt nästa vecka på mitt jobb gå igenom hur vi behandlade /bemötte våra nya vikarier .
Lycka till &hoppas du kommer att trivas

Marie sa...

Hoppas det blev en bra första arbetsdag :-)

Ja det var ju dumt att det handlade så mycket om honom då. En storseans borde ju involvera "publiken" mer tycker jag.