söndag 1 augusti 2010

Jodå, loppisen bjöd allt på några fynd. Inte alltför många men tre stycken iallafall. Köpte ett par ljusstakar, ett litet tvåvåningsfat till kakor samt ett virkat överkast till en spjälsäng. (Ja, jag vet att jag inte har något barn ännu, men jag hoppas ju på att få ett inom en snart framtid!)

Efter loppisen gick vi ner till Kvarnen där det vankades marknad. Massor av utställare som sålde massor av hemmagjorda, ekologiska och organiska produkter och sånt. Vi köpte en burk stark senap och J köpte marknadsgodis, sånadär supersöta mjuka nougat eller vad det nu är.

Det vimlade av getingar på marknaden! De små asen var ÖVERALLT! I varenda provburk med sylt och andra godsaker var de. Försäljarna fick till slut sätta på locken för att det blev sådan invasion. Höll på att bli galen på att de flög i fejset på mig hela tiden. (Är skiträdd för getingar) Och som om det inte vore nog att jag olämpligt nog hade en fruktig parfym på mig hade jag även en korallfärgad tunika. Starka färger = MYCKET TILLDRAGANDE för getingar! (det såg jag på Nyhetsmorgon i tv 4 häromdagen då en getingexpert var där och pratade om den senaste tidens getingexplosion i landet.) Jag fick därför gå med skinnjackan på över tunikan i hopp om att de inte skulle lockas dit, trots att det var skitvarmt ute. Höll på att svettas ihjäl. Dock blev de närgångna ändå. Men jag törs inte tänka på hur många det skulle ha varit runt mig om jag inte haft jackan på? Huga.

På vägen mot bilen gick vi in i det lilla muséet och där kunde vi titta på diverse uppstoppade djur från skogens alla hörn, bland annat en älg! Om jag överhuvudtaget var osäker på varför jag är livrädd för älgar behövde jag bara kasta en blick på den stora besten för att förstå varför. (Jag var inte ens osäker på varför jag är rädd för dem. Vill INTE möta en sån i skogen. INTE.) En uppstoppad variant gick dock an och jag var tvungen att ge den en klapp på mulen för att bevisa att jag inte är sjukligt rädd eller så.

Kom inte hem förrän klockan var 13.25 och då var det bara att packa jobbryggsäcken och åka mot jobbet.

Ingen logdans idag, men loppis!


Här sitter det en jävel och kalasar på något sött som någon av försäljarna spillt.

Kolla sizen på den älgen!

3 kommentarer:

Therese sa...

Min mamma var på loppisen och sålde grejer, du kanske såg henne? :)

Malla sa...

ja usch, älgar är skitstora! här uppe ser man dom efter vägarna hela tiden (ok, inte PÅ vägaran, men innaför viltstängslet). Om jag mötte en i skogen skulle jag springa. Fort!

Sophia sa...

Åg, ball bild på getingen!!