fredag 20 augusti 2010

Här har ni en som är uppe med tuppen!
Det är inte frivilligt. Jag är tvungen att vara vaken i denna arla morgonstund för om några minuter ska jag bege mig iväg mot jobbet.

Igår la jag mig för en gångs skull i tid. Strax efter 23.00.
23.35 släckte jag lampan. Det har inte hänt på... ja, jag vet fan inte när! Det händer nästintill aldrig att jag lägger mig innan midnatt. Brukar vara någon gång mellan 00.00 och 01.00, även när jag ska upp och jobba på morgonen. Jag kan liksom inte somna tidigare och då kan jag lika gärna vara uppe. Men igår var jag sjukt trött. Det beror säkert på de senaste dagarnas intensitet med nytt jobb och massor av information och så.

Iallafall slocknade jag nästan direkt jag släckte lampan.
Har sovit oavbrutet fram tills nu på morgonkvisten. Vaknar av att jag hör mig själv skrika. Jag har drömt en mardröm igen. Denna gång involverade det återigen min mamma. :( Olustigt är det och jag kan inte på några som helst villkor somna om! Inte så kul när det är en hel timme kvar tills jag egentligen ska gå upp! När jag för en gångs skull la mig i tid och allt och hade tänkt få min skönhetssömn. Typiskt!

Nu är jag således väldigt trött.
Men vad gör det? En ny dag väntar. Jag ska först avklara ett arbetspass fram till klockan 14.00 sen ska jag hem och greja lite. Plocka ihop, kanske springa, duscha. Och sen kommer J hem!
Det är FREDAG och en hel ledig helg väntar på mig! :)

Njut av helgen ni också!

1 kommentarer:

Malla sa...

usch, jag brukar också vakna skrikande ibland..det är så obehagligt.
Ha det bra på jobbet!