söndag 9 maj 2010

Det var inte värt det. Inte idag. Löprundan var bara en enda jobbig transportsträcka tillbaka till soffan. Jag flåsade och stånkade och frustade mig runt varvet i elljusbanan idag. Det var fan riktigt jobbigt! Hade så djävulskt ont i benhinnorna också att jag funderade på att vända en sväng. När jag kom hem var jag svettigare än en speedosklädd tysk på solsemester. Men jag trotsade min trötthet iallafall och tog mig runt, dessutom på en ganska okej tid för att vara jag. Inte illa så.

Nu sitter jag nyduschad i soffan med myskläder på. Resten av kvällen lär gå i stillhetens tecken. Ögonlocken är tunga och jag skulle gärna vilja lägga mig en stund, men det är nog ingen bra idé eftersom klockan är såpass mycket och jag ska ju faktiskt orka upp och jobba imorrn. Jag ska snart äta våfflor som J har gräddat och sen kommer jag väl att sitta här tills jag somnar, alternativt tills klockan blir lite mer så man kan få gå och lägga sig med gott samvete. Imorgon blir det nog vila från springandet annars kommer nog benhinnorna att protestera än mer. Kanske tar jag tag i de sista rutorna som ska putsas. Kanske gör jag ingenting vettigt efter att jag jobbat klart. Vi får väl se, vi får väl se.

3 kommentarer:

Zandra sa...

Hej Milla!
Självklart är innehållet i sängen de bästa men de är kul att få göra fint eftersom de är sista gången jag nånsin ska bädda en spjälsäng =( Men jag ska faktiskt behålla spjälsängen =) Den blev helt ok =)Kram

Malla sa...

nä, jag somnade nog innan 20 igår, orkade inte se filmen, får göra det en annan dag :)

Jenny sa...

Vilken hurtbulle du är =)! Man skulle ha lite av ditt jävlar anamma, för att orka runt de varvet, joggande dessutom.. Hoppas benhinnorna mår bra :P
Kram