onsdag 5 maj 2010

Idag har det varit en såndär tung och seg dag där jag inte haft någon energi alls. Jobbigt! Vaknade redan imorse och kände mig trött som en kanariefågel. Uh. Kände att det skulle bli en lång dag. Och det har det verkligen varit. Och trött är jag fortfarande.

Var ju nere hos chefen idag och pratade om min lön som skulle höjas. Det blev som jag trodde 5 kronors ökning, och det får man ju vara nöjd med! :) Ska bli kul att se om det märks någon skillnad på lönen.

Hade kortdag på jobbet och slutade redan klockan 13.00. Tanken var att jag skulle passa på och hinna greja massa hemma, men jag har verkligen inte orkat! Alla "borden" och "måsten" har hängt över mig som en skugga och jag har haft skitdåligt samvete för att jag inte tagit tag i saker och ting, men jag har liksom ingen ork eller lust alls.

Jag borde städa och greja, tvätta alla fönster, byta gardiner, sätta upp nya hissgardinerna i köket, plantera om en blomma som håller på att växa ur sin kruka, göra vårfint på balkongen, sätta upp lite saker på väggarna som jag har tänkt en längre tid, få undan alla grejer som står i pappkassar i vardagsrummet, fixa en byrå till sovrummet osv, osv.

Jag var så trött förut och var hemskt sugen på att gå och lägga mig och vila en stund men höll mitt begär tillbaka. Istället har jag haft lite koll på mina traderaannonser som gått ut idag och skrivit upp alla namn, adresser och mailadresser på de som vunnit, så det blir lätt sen när jag ska skicka iväg grejerna. Dessutom har jag tränat mage och rygg, bytt till nya fräscha sängkläder i sängen och tvättat två maskiner. Men det är också allt. Jag hoppas att det blir en mer energirik dag imorgon så jag orkar greja lite då istället.

En rolig grej som hänt idag var att när jag loggade in på min internetbank förut så tyckte jag att jag hade ovanligt mycket pengar på kontot, mer än vad jag hade dagen innan. Mycket märkligt. Jag gick in för att kolla läget och då såg jag att jag fått en insättning på 2500 kronor från släktstiftelsen där vi ansöker om ett bidrag varje år. (Någon på morfars sida har släktforskat och kommit fram till att vi hade massa släktingar i Enköping back in the days. Där hade de massa stora gårdar och annat som fortfarande finns kvar och vad jag har förstått är det avkastningen från de gårdarna som de delar ut till de människor inom släkten som sökt bidrag där.)

Jag trodde verkligen inte att jag skulle få några pengar alls i år. Dels för att jag fått flera år i rad och dels för att jag var alldeles försenad med min ansökan vilket resulterade i att jag inte fyllde i blanketten särskilt noggrant. Så det var en jäkligt trevlig överraskning! De slantarna åker nog raka vägen in på sparkontot skulle jag tippa på! Har inte haft råd att lägga undan någonting sedan i januari. Eller så blir det ett litet bidrag till Ullaredresan senare i maj. Vi får se.

0 kommentarer: