fredag 21 maj 2010

Tack till er som kommenterat och svarat på vad ni vill att jag ska skriva mer/mindre om osv. :)
Sophia tycker att bloggen är okej som den är och Malla tycker att det är en inspirerande blogg med mycket blandat. Mat, vardag och bilder.

Sis vill till exempel att jag ska skriva mindre om min trötthet och mina sjukdomar. Men jag kan säga såhär att testa själva att plugga en utbildning på typ 130 procent och sen jobba 75 - 100 procent samtidigt så får ni se hur pigg man är! Och sen har det varit lägenhetsrenovering, själatrötthet och allt annat som hör vardagen till mitt i det också. Inte konstigt att jag är/har varit trött! Och när det är det enda man gör på dagarna så finns det ju inte så mycket annat att skriva om. Men visst, jag kan sluta nämna det i bloggen, absolut! Kanske undvika att skriva några inlägg de dagarna, för att bespara er läsare detta. ;P Jag vill ju ha er kvar!

Sjukdomar sen. Jag är inte riktigt säker på om hon menar sjukdomar överlag liksom, när jag tjatar om förkylningar och annat eller när jag skriver om min hypofystumör, höga prolaktinvärden och svårigheter att få barn. Jag antar att det är mina krämpor, förkylningar och annat som åsyftas. Visst visst, jag kan sluta tjata om att jag är förkyld. Det kan jag definitivt. Förstår att det inte är så roligt att läsa om.

Men min "riktiga" sjukdom kommer jag aldrig att sluta tjata om. Den genomsyrar hela mitt liv och det är något som jag kommer att få dras med under hela min levnadstid och medicineras för. Jag måste regelbundet röntga hjärnan för att se så inte tumören växer, och jag tar prover var tredje månad för att kolla så inte värdena stiger och så måste jag trycka i mig tabletter två gånger om dagen. Det är fakiskt inte så jävla rockigt. Och sjukdomen hjälper också till att sätta käppar i hjulet för mig när det kommer till det här med barn. Jag vill inget annat än att få en bebis, som de flesta av er vet vid det här laget. Och om mina värden är höga = ingen bebis.

Men jag hör, jag tar till mig och jag ska försöka tänka på att inte skriva om min trötthet och mina sjukdomar i så hög utsträckning! (Nevermind att de två senaste inläggen handlade enkom om detta!)
Tack!
Fler kommentarer uppskattas! Kom igen nu och säg vad ni tycker. :)

3 kommentarer:

Sara sa...

jag tycker det är kul att läsa din blogg, och jag skulle gilla mer outfitbilder! :) lite mer recept kanske på all mat ni lagar? sånt tycker ja e kul! :) kram på dig, vi måste ses snart! :)

K sa...

Jag tycker din blogg redan är perfekt, så det så. <3

Anonym sa...

Hej Milla. Trillar in på din blogg lite då och då och jag håller nog med Marie lite att det är en del pessimism i dina inlägg. Inte ett enda inlägg som bara är att allt är bra. Fler folk jag känner än du är sjuka på fler sätt, men de verkar använda det som en styrka att klara saker. Kanske är det fler runt omkring som har det minst lika illa men alla kanske inte klagar så mycket. Bara en tanke....Hoppas du klarar av kritiken. // Johanna