måndag 17 maj 2010


Ja, det var väl ändå ganska väntat att den skulle komma med buller och bång, den där jävla förkylningen. Det var ju på g redan igår.
Inatt sov jag skitdåligt. Låg och svettades som en liten gris. Imorse vaknade jag med värsta halsontet och hade ingen lust alls att bege mig till jobbet. Väl där kände jag mig helt febrig och väldigt omotiverad.

Vi var bara vikarier idag och dessutom var jag på en avdelning som jag inte varit på en endaste gång på sisådär 2,5 månad. Den ena av dem hade inte heller varit där på ungefär lika lång tid som mig, men den tredje vikarien hade faktiskt varit där förra veckan. Det var ofantligt mycket att göra. Stöniga vårdtagare som inte ville duscha, det skulle tas tempar och urinprov ännu fler bråkiga personer som vägrade kliva upp ur sängen för att bli tvättade och iordninggjorda.

Och som om inte det vore nog så hade vi en person som var dålig och som vi var tvungna att skicka till CSK. Mitt i allt detta var jag sköterskans länk utåt och hon kom och bad mig göra saker och informerade om saker hela tiden. Samtidigt försökte jag laga lunch till resterande 9 personer (8 - ett rum står tomt) mellan febersvettningarna. Det var jobbigt. Känner mig helt slut i kroppen nu faktiskt. Tror att jag måste gå och lägga mig en stund.

Jag jobbar imorgon också, men onsdag och torsdag har jag tagit mig "ledigt", det vill säga gjort mig otillgänglig i vikariebanken. Jag måste vara hemma och vila upp mig känner jag. Strax efter klockan 7.00 imorse blev jag nämligen bokad för jobb till helgen igen. Delad tur på lördag och en dagtur på söndag tror jag det var. M.Å.S.T.E S.A.M.L.A K.R.A.F.T.

Hoppas jag är piggare då. Men det borde jag vara. Just nu känner jag mig som en liten trasa. Ska krypa ner i sängen under täcket en stund. Fryser som attan här! :(

1 kommentarer:

Malla sa...

men huvva, krya på dig!!