måndag 24 maj 2010

Jaha. Då är den här dagen också snart slut då. Och fort har det gått. Spenderade flera timmar i stan. Vi var både på Plantagen och Rusta och hem till syrran så mor fick hjälpa henne plantera blommorna hon köpt. På hemvägen stannade vi till på Konsum där jag köpte mig en ampel och tre stora säckar med jord. Jag har övningskört och det gick finfint.

Jag har handlat väldigt mycket saker idag faktiskt. Se kvittot nedan, förvisso betalade jag lite saker till syrran men det var inte sådär jättemycket, så resten är mitt. Dessutom handlade jag balkongmatta för en femhundring ungefär. En såndär grå fuskgräsaktig sak. Och på Konsum handlade jag för nästan trehundra. Så det drog iväg ordentligt, men det var det värt för jag fick ju tag på det jag skulle! Köpte några pelargoner, margueriter, hänglobelior och nån slags tobaksblomma som jag tyckte var söt som jag tänkte ha på balkongbordet. Köpte några kryddväxter också - Pepparmynta, timjan och rosmarin. Och en tomatplanta. En busktomat.

Och så hittade jag äntligen en balkonglåda i vitt smide! Tyvärr var det inga fästen med till den så det får jag väl försöka få tag på också. Vill ju få upp fanskapen anytime soon! Jag har redan två stycken vita och har varit på jakt efter en tredje nu ett tag men har inte hittat någon, så idag när jag sprang på den blev jag jätteglad! Balkonglådorna ska tydligen se skitspacade ut nu. Som UFO:n ungefär. Modernt ska det vara har jag förstått.

Hann knappt innaför dörren här hemma innan Robert anslöt. Vi satt ute på den rotiga balkongen och snackade ända tills jag började frysa. Då förflyttade vi oss in till soffan istället. Nu har han nästan precis gått hem.
Imorgon väntar jobb, sen kommer mamma hit och hjälper mig lite med planteringarna. Snäll hon! Sen är det nog fortsatt grejande på balkongen samt städning som gäller resten av dagen.

Nu ska jag ta mig lite nyponsoppa och ett par skorpor för magen kurrar av hunger.

En livs levande Fittonia. Fräscht namn.

Det fanns mycket fina blommor att välja på.

Margueriter är givna. Dock fanns det bara vita, men det blir nog fint det med.

Hibiskus är en av mina absoluta favoritblommor.

Slutnotan. Det är dyrt med blommor.

3 kommentarer:

Pearldrop sa...

Den fittonia'n jag tog kort på hade en klisterlapp på sig så den dolda några bokstäver, så den hette "Fittan" :P

Minns inte om jag la upp den på bloggen eller bilddagboken!

Marie sa...

Ja jag har väl en mild form av social fobi kan man väl säga. Blir lite jobbigt ibland och gör att jag antagligen missar en del roliga grejer bara för att jag inte törs.

Fina blommor du fått tag i :-) Själv har jag en physalisplanta på balkongen och en lavendelplanta. Ska se om jag kan få tag i smulgubbar sen också :-)

j sa...

Hej såg att du har hypofys tumör precis som jag har, eller haft ja ar opererat bort min.

Ville bara säga hej, kan va trevligt och prata med någon som e/har varit med om samma..