fredag 7 maj 2010

Jag har faktiskt hunnit med lite annat än att bara putsa fönster, även om det tog sin lilla tid.
Jag har planterat om blomjäveln som höll på att växa ur krukan. Det gick sådär. Rötterna var megastora och trassliga och när jag hade delat på skiten och satt dem i en varsin kruka så hängde de som sjutton. Och frågan är om de någonsin kommer att återhämta sig efter detta bökande. Det är tveksamt. Någon som vet hur man ska gå tillväga när man ska dela på och plantera om garderobsblommor? Tips mottages tacksamt! Just nu står de i badkaret och hänger. Jaja, vi får se om de återuppstår eller inte. Man kan ju alltid hoppas.

Har sorterat och vikt tvätt också. Och vattnat blommorna och duschat några stycken. Och så har jag byggt ihop min stora lykta som jag köpte häromdagen. Eller ja, byggt ihop kanske inte är rätt uttryck, men jag har satt dit rutorna. Syrran assisterade. Imorgon fortsätter nog plockandet. Inte hela dagen, för jag ska jobba kväll, men förhoppningsvis kanske jag får något gjort på förmiddagen. Men det kan man aldrig vara säker på när det gäller mig. Känns som att plockandet och grejandet aldrig tar slut!

Fula och hängiga garderobsblommor.

Basilikan är på väg upp. Yey!

Traderapaket!

1 kommentarer:

Marie sa...

Jag gillar inte garderobsblommor men jag har en. Som jag glömmer vattna med flit *elaka mig*.

Nä plockande och grejandet tar aldrig slut för när man väl gjort det sista så är det bara tt börja om från början igen *s*

Trevlig helg :-)