måndag 31 maj 2010

Jo, vi kom ju på den briljanta idén att vi skulle äta frukost/lunch, alltså brunch, idag. Och jag skulle få välja vad jag ville ha eftersom jag fyller år. Funderade i en minut eller så, och plötsligt från ingenstans öppnar jag truten och säger: Fattiga riddare. Jag vill ha fattiga riddare. Och en smoothie.

Jag har ingen aning om var det där med fattiga riddare kom ifrån då jag inte ätit det mer än typ två - tre gånger i hela mitt liv, och senaste gången var väl när jag gick i fjärde klass eller nåt. Men idag blev jag sugen på det. Så Jonas fixade! Fattiga riddare med socker och kanel och blåbärssylt till. Och en Hallon & Banansmoothie. Och som om inte det vore nog så toppade vi det hela med en varsin bit kladdkaka med grädde också. Nyttig brunch. Very nyttig brunch. Not. Men jäkligt gott var det!


Kolla vilken underbart kladdig kaka! :D Just the way I like it.

0 kommentarer: