fredag 21 maj 2010

Det ordnade upp sig, tack vare min snälla sambo som gick till affären och köpte tonfisk när han såg hur tårarna rann nedför kinderna på mig. Tack älskling!
Sara efterfrågade mer recept så här kommer ett på direkten.

Tonfisksallad

Valfri pasta
Tonfisk
Isbergssallad eller vad man nu föredrar
Rödlök
Purjo
Gurka
Tomat
Morötter
Fetaost
Avokado
Oliver
Kokt ägg

Detta var iallafall vad jag hade i min tonfisksallad. Dela, blanda. KLART! Hehe. Lite förenklad version men det är ju inte sådär himla svårt att slänga ihop en sallad. Vitlöksbaguette till givetvis.
Till detta gjorde jag en röra med creme fraiche och majonnäs som jag bara saltade och pepprade lite. Vi åt det på sidan av och det som blev över blandade vi i resten av salladen.

Och ja, Sara vi måste ses snart. Tänkte eventuellt styra upp något för min birthday. Kanske bara lite middag och utgång eller så. Orkar inte tänka på det nu när jag mår pissigt av förkylningen, men jag återkommer!


1 kommentarer:

Marie sa...

Salladen såg god ut :-) Men jag gillar inte tonfisk och oliver men de går väl att byta ut mot något annat *s*

Jag erkänner att jag är lite dålig på att kommentera en del av bloggarna jag läser just för att de är så pass stora bloggare och jag är rädd för att göra bort mig *s* men emellanåt lyckas jag allt plita ner nån rad i alla fall.

Min blogg skulle nog vara roligare att läsa om jag vore mer som du, våga säga vad man tycker och tänker. Sen törs jag inte gnälla för mycket heller för då är ju inte det heller bra har jag fått höra :p Så jag tycker det är lite krystat inne hos mig för tillfället *s*

Jag vill gärna ha sol men det kan få vara dåligt väder om det vill, desto större anledning att ligga i sängen och läsa böcker ju :-)