söndag 23 maj 2010

Idag har jag fått mina laxar varma. Eller hur man nu säger. Det har varit riktigt jobbigt på jobbet och vi satte oss inte och åt frukost förrän klockan var 10.45. Vanligtvis sker detta någonstans mellan 9.00 och 9.30. Vår lunchrast brukar vi sedan ta någon gång när tid finnes mellan klockan 11.00 och 12.00 så ni kan ju försåt att vi var jäkligt sent ute. Det var inte särskilt roligt. Kroppen gillade det inte och orkar egentligen inte vara vaken mer nu.

Sen jag kom hem så har jag tvättat en matta i badkaret, målat en piedestal och så har vi röjt lite till på ballen. (Balkongen, för oinvigda.) Det går så långsamt. Men lite har vi fått gjort hittills. Imorgon tänkte jag försöka sopa och skura därute och kanske slänga på mattan som jag tvättade idag. På torsdag ska jag nog till Plantagen för att inhandla diverse växtligheter att pryda den med. Nu ska jag lägga ut lite annonser på Tradera. Skor är det som gäller nu.

Här kommer en sneakpeak från balkongen:

En lykta har min käre sambo fått upp.

Och jag har piffat och ställt en söt, pussvänlig groda på en hylla.


2 kommentarer:

Malla sa...

oo mera bilder :) (då du är klar)

Therese sa...

Ska bli spännande att få se slutresultatet :)

Ja det var jätteläskigt och jag trodde jag hade fått en stroke.
Hon som satt bak med mig i ambulansen blev helt snopen när förlamningen släppte bara sådär och jag kunde prata ordentligt och röra mig igen. Hon sa att hon skulle ha tippat på en TIA-attack om jag hade varit äldre.
Fick göra en sån där skiktröntgen av hjärnan och dom sa att det såg bra ut. Flera gånger efter röntgen sa dom att jag var lite för ung för att det skulle vara stroke eller nåt sånt. Jag trodde dom uteslöt det med röntgen. Ska bli intressant att läsa journalanteckningarna sen.
Neurologen jag träffade trodde inte det var någon ny skada eller sjukdom på nervsystemet utan att det var min gamla whiplashskada "som tog sig nya uttryck".
Min läkare på vårdcentralen här var inte riktigt nöjd med det utlåtandet så jag väntar på att få komma till en neurolog igen.

Lämnade ett blodprov för att kolla borrelia när käken krånglade och ansiktet på den sidan blev bortdomnat som visade att jag hade antikroppar. Han pratade på ett eventuellt ryggmärgsprov, vilket jag hoppas att jag kommer slippa, men det ska väl den där neurologen ta ställning till när jag ska dit.

Känseln är inte tillbaka helt på vänster sida än och jag blir väldigt trött fort. Men jag mår mycket bättre nu, och kan gå ordentligt igen iaf! :)
Kram!