söndag 16 maj 2010

Man skulle ju kunna tro att jag har helgat vilodagen och bara slappat idag, men nej nej. Inte i det här huset inte. Här har det plockats och städats hela jäkla dagen. Vi har hållit på sen 11.00 imorse. Och än är det inte klart. Har badrummet kvar och så ska det skuras golv. Men det blir en annan dag det. Fy fan, vad trist när det knappt märks att man har gjort någonting! Jag har iallafall äntligen putsat de sista fönstren, thank god! Så nu behöver jag inte tänka på det förrän om ett år igen.

Nu under kvällen har jag fixat lite mat - Fläskfilégryta med ris och vitlöksbaguette. Det var smarrigt! Jonas har även provbakat tårtan som jag tänkte ha på mitt kalas. Vårgårdatårta heter den och det gick ganska så bra att göra den, förutom att smörkrämen skar sig så den såg inte så fin ut, men smaken var det inget fel på. Tror nog att det blir att jag gör den när det vankas kalas i slutet av månaden.

För en timme sen så hände det något och jag fick plötsligt skitont i halsen och nu sitter jag här och fryser som en dåre. Skulle ju vara så jävla typiskt om jag gick och blev förkyld och sjuk nu när jag ska vara med på vårruset på torsdag. Så jävla typiskt. Hoppas att jag vaknar imorgon och halsontet är väck.

Imorgon ska jag jobba en dagtur sen ska jag hälsa på mormor och morfar en sväng. Vi ska ta en promenad tror jag. Annars inga planer för morgondagen direkt.


På den riktiga tårtan på kalaset ska jag nog ha hallon och riven choklad på, men idag körde vi au natural.

0 kommentarer: