måndag 30 mars 2009

Efter handlandet och bärandet av en miljon påsar och inplockandet av varor, käkade vi lite mat, rester fick det bli. Sedan drog jag iväg och tränade box med Sara. Den där slagkombinationen som jag hade problem med förra veckan gick mycket bättre idag. Övning ger färdighet!
Hade ingen som helst lust att gå dit först, hade traskat i stan hela dagen och hade ont i fötterna, trött som en gök var jag och massa träningsvärk från yogan hade jag. Och som om inte det vore nog så fick jag värsta magknipen på vägen dit. Allt talade för att jag borde vända om och gotta ner mig i soffan istället. MEN efter en stund gick alla krämpor, som genom ett trollslag, över och efteråt var jag glad och nöjd över att ha tagit mig iväg.

Tog en välbehövlig och ljuvlig dusch och sedan gav jag mig i kast med diskberget from hell. Det var så jävla mycket att Jonas fick stå och torka alltihop efter hand för det hade inte på långa vägar fått plats i diskstället. Jag diskade nästan allt. Orkade inte riktigt med varenda liten gaffel.

Efter maratondiskningen var det mattajm och vi terrade ännu ett nytt recept, pasta med fetaost och oliver, lite grekisktinsprerat sådär. Det var skitgott faktiskt, och såklart lätt och snabbt fixat. Tycker inte att man ska hålla på att lägga ner flera timmar i köket på vardagarna utan göra lättlagad mat och sedan unna sig lite extra gott och mer tidskrävande mat på helgen istället. Så gör vi iallafall i mitt hus! :)

Åt till ett par avsnitt av The Office och nu sitter jag i sängen med datorn i knäet. Sweet.
Tror ni att det har varit en lång dag idag eller? Jaaa. Är skittrött.

Själva såsen består av krossade tomater och creme fraiche - paprika & chili, och så är det då oliver, feta och zucchini.
Simple as that!

4 kommentarer:

gaby sa...

ja vet inte.. men finns de inte nått lättare sätt att svara på komentarer.. eller måste ja gå in på din sida varje gång??? ja fattar inte så mycke än.. men ja e lite inpinerad av att ja lyckaddes sätta ladda upp bilder helt själv :) jennie hade skicka sms till mig igår.. ja vill ju me boxas.. ska ringa ni å se om ja kan va me på freda. ha de bra gumman. kram

gaby sa...

fan va fel ja skriver hela tiden :p hoppas du förstår mig :)

Malin sa...

TACK TACK!! jaa, åren går minsann, snabbare än man tror! Håller med, lite snabbt och lättlagat är absolut det bästa! Ha en fin dag! Kramiz M

Daniel sa...

Kan du inte fortsätta diska hos mej? Snälla, bjuder på kallops med fläsk