tisdag 3 mars 2009

Jag har blivit en sucker för listor. Bra när man är sysslolös och inte har något bättre för sig också. Här kommer en SKITLÅNG.

Tio första.

1. Första bästa kompis: Måste ha varit Rickard. En gammal barndomskompis från edsvalla som jag brukade leka med jämt och ständigt.

2. Första bil: Jag har aldrig ägt en bil. Tyvärr.

3. Första kärlek: Kenny, Vi gick i förskolan och ägnade dagarna åt att blygsamt rita teckningar till varandra. Jag brukade sedan lägga dom under kudden när jag kom hem.

4. Första husdjur: Pappa hade ett skitstort akvarium med massa konstiga, exotiska fiskar. Min lillasyster och vår kusin matade dock ihjäl dom med mariekex och chips. Hade även en hund, en blandning mellan border collie och engelsk setter, som hette Mia, a.k.a "Miahund"eftersom min kusin också hette Mia. Man kan aldrig vara nog tydlig.

5. Första semester: Jag vet att jag var på öland i väldigt unga år, men jag minns det inte själv. Första semestern jag minns måste ha varit till västkusten. Vi brukade vara där varje år. Underbart. Doften av saltvatten och tång kan fortfarande få mig att tänka tillbaka på barndomen.

6. Första jobb: Jordgubbsplockare. Det var hemskt. Naturligtvis hade det regnat mycket under perioden jag plockade, så varje bär man plockade gjorde att det föll ned asmycket vatten över en från de plaskvåta plantorna. Fick 3 kr/liter och sedan fick vi stå ute vid vägkanten och sälja till förbipasserande. Otacksamt som fan.

7. Första köpta skiva: Tror den första skivan jag fick var Pandoras skiva. Fast jag är inte helt säker. En julklapp. Tyckte att den där låten "Trust me" var så jävla bra! Kort därefter blev jag tuff och köpte en Guns n´Roses skiva, "The Spaghetti Incident."

8. Första riktiga kärlek: Henrik.

9. Första piercing: Om man bortser från öronen, var första piercingen i naveln.

10. Första konsert: Det smärtar mig oerhört att behöva berätta detta, men jag tror att det var Backstreet Boys. Tyckte Nick Carter var ashet. Musiksmaken har som tur är utvecklats en aning sen dess.


Nio senaste.

1. Alkoholdrycken: Ja, det måste ha varit en Guinness när jag var ute med Robert. Kan fan inte komma på att jag druckit en droppe sedan dess?

2. Filmen du såg: "The flying daggers."

3. Ringda telefonsamtal: Till mamma.

4. Bubbelbadet: Det kommer jag inte ens ihåg! Inte sedan tiden i Lund tror jag. Där bubblade vi nästan varje kväll, jag och Jonas. Har tyvärr inget badkar numera.

5. Spelade cd: Winnerbäck - Daugava.

6. Kyss: För två minuter sen ungefär.

7. Gången du grät: Häromdagen. När jag tyckte hemsk synd om mig själv, mådde dåligt och var supersjuk och Jonas sa någonting som fick det att brista.

8. Måltiden: Våfflor.

9. Skratt: Åt mig själv förut, när jag satt och pratade med syrran på msn och skulle skriva: Har mailat Kerstin, men skrev: baid eKerston. Eller något liknande. Har ibland lite för bråttom när jag skriver.


Åtta har du någonsin:

1. Dejtat en av dina bästa kompisar: Yes.

2. Blivit arresterad: Haha! "Arresterad" Det låter som något ur en gammal westernfilm, men nej, det har jag aldrig blivit.

3. Blivit kär vid första ögonkastet: Ja, det har jag faktiskt. Från den stunden jag såg Jonas stå och vifta med den egengjorda skylten med mitt namn på, på centralstationen i Lund så var jag fast.

4. Fastnat med blicken i någons urringning: Självklart. It happens all the time.

5. Sagt att du älskar någon utan att mena det: Absolut inte. Det är de viktigaste orden som finns.

6. Haft ett one night stand: Yes.

7. Busringt till någon: Oh ja. Både till privatpersoner och till Heta linjen.

8. Trillat omkull så någon ser dig: Många gånger.



Sju ja eller nej.

1. Har du någonsin ljugit för dina föräldrar: Ja.
2. Kysst någon av samma kön: Ja.
3. Haft sex med fler än fem personer: Ja.
4. Testat droger: Nej.
5. Sökt till en dokusåpa: Nej.
6. Gjort något olagligt: Ja.
7. Spelat ett instrument: Nej.


Sex saker jag gjort idag:
1. Duschat.
2. Druckit te.
3. Kollat på diverse roliga serier.
4. Letat efter jobb/utbildningar.
5. Varit inomhus hela dagen.
6. Suttit framför datorn.


Fem favoritsaker utan inbördes ordning:
1. Jonas.
2. Förlovningsringen.
3. Mjukisbyxor.
4. Sommaren. (Fast det är ingen sak.)
5. Försvarets hudsalva.


Fyra personer du kan berätta allt för:
1. Jonas.
2. Marie.
3. Mina girlfriends.
4. Mamma.


Tre val:
1.Blått eller rött: Rött, om vi snackar politik. Blått, om vi snackar allmänt vilken färg som jag gillar bäst.
2.Sommar eller vinter: SOMMAR. Utan tvekan. Allt under +15 är KALLT.
3.Choklad eller chips: Det råder inga tvivel om att det är choklad som gäller för den här damen.


Två saker att göra innan du dör:
1. Skaffa barn.
2. Resa och upptäcka mer av världen.


En sak du ångrar:
1. Att jag är så blyg. Och att jag oroar mig för mycket.


Jävlar, vilken tid det tog att svara på allt!
Men nu är jag äntligen klar. Lite väl lång lista kanske. Men om ni orkar och har tråkigt någon gång får ni hemskt gärna stjäla den och lämna era egna personliga svar.

1 kommentarer:

Marie sa...

Ja den listan ska jag sno någon gång :-)