söndag 15 mars 2009

Jag kände redan igår runt 01.30 att jag hade ont i magen och mådde illa, så direkt efter mitt förra inlägg skyndade jag mig i säng för att försöka sova bort illamåendet.
Det verkade som att jag lyckades eftersom jag somnade nästan direkt efter att jag lagt huvudet på kudden.
Jag vaknade dock strax innan 05.00 och mådde ännu mer illa. Gick upp och drack lite vatten och tog sedan en samarin.
Tillbaka till sängen för att försöka somna om, men det gick inte alls.
Efter ca 20 minuter kände jag att jag var tvungen att spy. Så jag gick till toaletten, där jag spydde som en kalv! Jag vettefan vad det var som hände? Jonas var jättegullig och servade mig med vatten och annat.

Sedan gick jag och la mig igen, det tog lång tid innan jag somnade och sen blev jag väckt av telefonen en miljon gånger när jag väl lyckats slumra till.
Till slut lyckades jag somna på riktigt och sen när jag vaknade kände jag mig oförskämt pigg.
Det enda jobbiga var att jag var så otroligt hungrig, men det var ju inte så konstigt eftersom jag inte hade ätit något sedan klockan 17.00 dagen innan och magen var alldeles tom på mig.

Nu mår jag som vanligt igen, men jag ska ta det jävligt lugnt idag. Ska ju jobba imorgon också så det är bäst att vila upp sig.
Hade velat gå ut på en promenad, för det är ju fantastisk väder!
Kanske kanske att jag vågar mig ut en kortis runt kvarteret eller nåt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig...jaa, magsjukan går ju för fullt fortfarande...BLÄ! Tack, det var snällt sagt om mina amatörsmycken! Kramiz M

Marie sa...

Usch för att må illa och vara dålig :-( Jag har världens spyfobi så jag är livrädd för att bli sjuk nu när jag bor ensam.

Vad bra att musikalen är så bra, då har jag verkligen något att se fram emot :-)

Pearldrop sa...

Sån var jag i måndags... fast varje gång jag ätit mat sen dess har jag mått väldigt illa... och i onsdags blev jag liggandes i feber,hosta, ont i halsen, helt matt.. å de håller i sig än :(

hoppas du klarar dig bättre!