tisdag 31 mars 2009

Jag har varit ute på en liten promenix med Mia och Thea. Mycket trevligt.
Annars har det inte hänt så mycket idag faktiskt. Jag har diskat lite och plockat undan.

Morfar ligger på sjukhus igen. Lunginflammation. Han är ganska risig och får antibiotikadropp. Mamma, mormor och Marie skulle åka in och hälsa på honom idag, men jag kände att jag inte orkade följa med. Jobbigt att se morfar, som alltid varit så aktiv, bara ligga där och knappt orka prata. Jag väntar tills han kommer hem igen. För hem lär han ju komma igen, även om jag personligen inte tror att han någonsin kommer att repa sig ordentligt efter allt som varit.
Han var iaf piggare idag än igår sa sköterskan och hade ingen feber.

Snart ska vi påbörja Operation Utrensning.
Det är idag Jonas kläder som står i fokus. Jag rensar ju ut lite då och då, ett plagg här och ett plagg där liksom, men Jonas har inte rensat sin garderob sedan vi bodde i Lund, vilket var sisådär två år sedan. Så jag kände att det verkligen var dags nu. Jag älskar att rensa, sortera och omorganisera. Särskilt när det inte är mina egna kläder. Nu har vi nog att göra några timmar framöver skulle jag tro.

(Ja, Jennie jag ÄR avis på Gaby för att du kommenterar alla hennes inlägg och att du nästan aldrig kommenterar mina! ;P)

2 kommentarer:

Sara sa...

tur att du gick på boxningen :P hade jag kommit dit å vart själv hade jag nog rusat ut med svansen mellan bena! haha.. läskigt.. puss

Marie sa...

Tråkigt med din morfar, hoppas han kryar på sig snart.

Jag har blivit lat när det gäller träning. Stepen har jag inte kommit i väg på för att jag dels varit förkyld till och från sen i november och så har jag ingen att gå dit med. Dålig ursäkt men den enda jag har :-p
Sen brukar jag vara på vattengympan på onsdagar men det har det också blivit dåligt med i år för har inte jag varit sjuk så har Mia varit sjuk eller så har det varit nåt annat. Borde ta mig i kragen men jag är för lat *s*