söndag 15 mars 2009

Nu har jag varit ute på en liten minipromenad i ungefär en halvtimme.
Jag tog med mig mp3-spelaren och tog mig en tur. Det värsta är att jag inte kan hålla mig från att sjunga högt och typ gå/dansa i takt till musiken när jag har musik med mig, så jag gick och headbangade lite och försökte hålla min ljuva sångröst i lågt tonläge när jag trallade (eller ja, trallade gjorde jag ju inte riktigt. Snarare rockade jag och growlade med min bästa hårdrocksröst. Eller något däremellan.) omkring och försökte i möjligaste mån att skärpa till mig när jag mötte människor så de inte skulle tro att jag är helt crazy.

Det var hur skönt som helst ute och jag kände att jag verkligen behövde få lite frisk luft.
Härinne i lägenheten har vi fortfarande tropisk hetta och elementet i köket visar stadiga 27 grader. Jag kan säga att det var jävligt varmt åt mig nyss när jag diskade värsta diskberget.

Nu börjar det snart bli dags att stoppa något i magen känner jag. Tur att illamåendet inte hållit i sig och aptiten verkar ju vara som sig bör den också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lika jobbigt att spy om jag är ensam eller inte antar jag. Mamma har alltid fått sitta brevid mig när jag spytt. Men jag har lyckats drilla mig till att inte spy hur illa jag än mår så jag har inte gjort det sen jag var 12.

Jag brukar också sjunga med när jag är ute och går, men det är ju lite svårt att hålla koll på om det är någon som går bakom en när man håller på som man gör *s*

Marie sa...

Ja jag borde träna på det där med att bjuda på mig själv. Är dålig på sånt också, är rädd för att göra bort mig jämt och ständigt känns det som.

Anonym sa...

Ska ta och läsa en bok sen, då brukar illamåendet försvinna :-)

Jo jag har också tänkt så, livet är för kort för att vara rädd att göra bort sig. Ytterligare en grej för mig att träna på :-p