tisdag 10 mars 2009

Då var jag hemkommen från stan.
Innan jag åkte in ringde jag syrran, som redan befann sig på plats i stan, och mötte upp henne direkt. Vi tog en kort tur på stan och köpte oss sk. jeanstights eller jeansleggings eller vad man nu vill kalla dom. Mycket fiffig uppfinning tycker jag, ser ut som jeans men är i själva verket tights.
Jeans kan ju lätt bli lite för trånga, tighta och obekväma efter ett tag och då är detta ett superbra substitut. Dock är det inga bakfickor (eller framfickor för den delen) på så det gäller att ha någon lite längre top eller tunika över, men det lär inte bli några problem för mig som nästan bara äger och använder den typen av kläder.

Vi gick förbi salongen där Lizen jobbar och där hittade vi både Johanna, Rasmus och Gaby, sen gick vi till Waynes och lunchade.
Gaby skulle hämta Nico på dagis kl 15.00 så då passade jag på att följa Marie till bussen, sen mötte jag upp mor och son igen. Nico verkade tycka om presenterna.
Vi gick en kort sväng på stan sedan tog jag bussen kl 16.00 hem och där fick jag chansen att träffa och prata lite med lilla Lina eftersom vi bestämt att vi skulle ta samma buss hem.

Det var dagen so far. Nu sitter jag i soffan och känner mig ganska trött faktiskt. Det händer nog inte så mycket mer idag skulle jag tro.
Jag tror att jag ska kolla in Ellos lite, fick mersmak när jag gick på stan och jag har faktiskt inte shoppat på länge nu. Dock får jag hålla igen lite med tanke på nästa månads fjuttiga lön.

Såhär ser jag ut idag.

1 kommentarer:

Mamma Dee sa...

Tjena! Fin bild =) Gillar bloggens nya utseende, önskar min också kunde bli fin , men jag är inte så duktig =( Ja har inte jobbat så mycket inom vården förut har bara jobbat 2 somrar på CSK 97 och 98! Ska bli spännande att plugga distans faktiskt! Ha en trevlig kväll du med! Kram