söndag 15 mars 2009

Ja, då var hemma igen efter en helkväll i stan.
Maten på Alfies var som vanligt alldeles underbar.
Men det var ju såklart musikalen som var pricken över i:et.
The Rocky Horror Show var grymt bra! Om ni inte redan sett den så kan jag verkligen rekommendera er att göra det. Den var skitbra.

Efter showen gick vi till The Leprechaun (som är en mysig irländsk pub) och drack öl.
Tyvärr var det fel på deras tappar så vi fick ingen Guinness, men det gick bra ändå. Det var ju ett band där som spelade livemusik så det vägde upp.
Jag älskar irländska pubar. Det är så jävla mysigt och familjärt på något vis. Jag känner mig som mest hemma när jag får sitta på en skitig pub och diskutera livets alla samtalsämnen, med en öl i näven, några goda vänner och lite schysst musik i bakgrunden. Långt bort från glamour och tråkiga, förutsägbara nattklubbar med öronbedövande popmusik och köttmarknad.

Vi tog elvabussen hem. Jävligt nöjda och glada med kvällen.

0 kommentarer: