torsdag 12 mars 2009

Jag sitter och tittar ut genom fönstret och snön bara vräker ned! Och blåser gör det också. Nu känns det sådär hopplöst länge kvar tills det blir vår igen.
Tills dess får man väl hålla ögonen öppna efter olika små vårtecken.
Mina främsta vårtecken tycker jag är när gatsopen kommer och sopar bort allt grus och småsten från vägar och trottoarer, när man ser krokusar och snödroppar blygt och tveksamt kika fram i rabatten och när det börjar komma små, små knoppar på träden. Då vet jag att det är vår.
Vad har ni för speciella vårtecken?

Nu har jag städat färdigt för idag. Ska gå och ta ut linserna för jag känner mig ännu tröttare i ögonen när de sitter där och skaver, sedan ska jag slappa i soffan en stund. Kanske t.o.m lägga mig i horisontalläge och vila en kortis.

3 kommentarer:

Jennie´s Blogg sa...

Vad fin din sida har blivit. Jag har varit till doktorn ned huvudverk. Har stress orolighets huvudverk. Inte kul för man känner ju inte jämt när man är stressad eller orolig. Förutom när huvudverken kommer då  Kram

Anonym sa...

Vårtecken ja..krokusarna är väl ett måste :-) Och sädesärlan. Tussilagon. Att det är lite kyligt på morgonen men blir varmare under dagen. När jag törs ta mopeden till jobbet utan att behöva oroa mig för att halka omkull :-)

Pearldrop sa...

tusslilagon som är min favoritblomma<3 och klassiska citronfjärilen!