tisdag 24 mars 2009

Jag blev även idag väckt av ett sms. Ungefär 9.10 (vad gör alla morgonpigga människor uppe så tidigt?) kom det ett från syrran och trettio sekunder senare ett från Sara.
Sara undrade om jag ville hänga med ut och gå i det vackra vårvädret. Kisade mot fönstret och såg att solen strålade som bara den utanför. Skönt med en vårprommis tänkte jag och letade dagen till ära fram mina knallrosa converse att traska omkring i nu när det är vår och allt.
Galet trött tryckte jag i mig två rostmackor och blaskade mig lite i fejset för att vakna till liv, sedan snörade jag på mig skorna och begav mig ut. Vi hade bestämt att vi skulle mötas klockan 10.00.

Jag höll på att frysa ihjäl när jag gått i en minut eller så. Det blåste isande vindar och det kändes inte alls som vår. Fy fan.
Men vi trotsade blåsten, drog upp luvorna på våra munkjackor över huvudet och var ute i lite mer än en och en halv timme.
Saras hund Chili var också med. Vi gick vägen om Grönberg så han fick springa av sig lite därnere vid fotbollsplanen.
Det var skönt med en rejäl promenad, men hade jag vetat att det var kallt hade jag nog tagit på mig en mössa och en varmare jacka än skinnjackan.

Mötte Jonas i dörren när jag kom hem, han hade precis kommit hem från skolan där han varit och gjort en tenta. Han visade mig ett sms där det stod att hans syrra Jossan blivit mamma till en liten pojke imorse! Fan, vad roligt! Alla mådde bra och så också. Mycket pojkar föds det i Kumlinsläkten. Jag längtar så otroligt tills det blir min tur.

Nu har jag precis tagit mig igenom mitt yogaprogram och ska snart åka och handla med mamma, eftersom jag inte gjorde det igår. Sen blir det en tur till klippoteket då äntligen.
Jag tror att jag börjar få ont i halsen. Hoppas det är en illusion och att bara jag inbillar mig.


Mina rosa converse.

Sara (A.k.a den rosa kondomen ) och Chili.

Sara och Chili busar i snön. (Känns definitivt inte som vår när man tittar på de här bilderna.)


Chili i full karriär!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill ha dina skor! :D

Anonym sa...

ja vill oxå ha dina skor =), måste ut på skoshopping snart..