tisdag 31 mars 2009

Ja, då var vi klara med garderobsgallringen. Det blev mycket bättre måste jag säga, även om karlar (läs: Jonas) verkar ha en förkärlek till att vilja spara på ALLT! Som exempelvis skatebyxor som de hade när de gick i gymnasiet, stickade tröjor med dragkedja som var poppis 1998 och urtvättade tishor som numer är grå istället för svarta och har blivit dubbelt så breda och hälften så långa som de var från början. Men som sagt, det blev bättre.

Jag får nog ta och rensa mina kläder snart igen också tror jag. Känns typ som omn jag gör det varannan månad eller nåt, men det behövs faktiskt. Kanske försöker kränga lite på Tradera och tjänar en tjuga per plagg istället för att ge bort till Gengåvan eller någon insamling som jag annars brukar göra, här kastas nämligen inget om det inte är trasigt. Det finns ju faktiskt människor i världen som inte har några kläder och som säkert blir jätteglada över ett par av mina gamla jeans eller någon tröja.
Tvivlar visserligen på att någon vill köpa mina gamla avdankade H&M kläder, vi snackar liksom inte Dolce&Gabbana här, men under har ju skett förr och kanske det finns någon stackare som tycker att något är fint/användbart och köper ett plagg eller två för en billig penning. Vem vet?

Nu är det snart dags att fixa kvällsmat.

FÖRE


EFTER

Obs! Det där är naturligtvis inte hela Jonas garderob, utan bara halva, han har en halva till i garderoben brevid, plus hänggarderoben som vi har gemensamt. Hänggarderoben vågar jag dock inte visa någon bild på för då svimmar ni nog. Jag kan säga att det är helt sjukt mycket kläder, och jag har bestämt att den dagen vi köper hus måste vi ha ett dressingroom så att vi får plats med allt. Ingen futtig liten klädkammare, utan ett rejält rum. Den andra garderobshalvan glömde jag helt enkelt att ta en före-bild på så då är det ju onödigt att visa en efter-bild.

Förresten! Morfar hade varit oväntat pigg idag när familjen hälsade på honom. Han skämtade och var nästan som vanligt, och hade t.o.m lite färg på kinderna sa mamma. Skönt! De visste dock ännu inte när han skulle få komma hem igen.

3 kommentarer:

gaby sa...

å fan.. underbart me lite mer plats i garderoben.. ja älskar me å rensa.. robert å nog som jonas när de gäller det, kan va bra å ha nångång... :p fortfarande ovan me frillan.. men tack för de fina komentarerna.. ja har inte kunnat kom dina inlägg innan.. hade skapat ett konto för ganska länge sen men ja glömde bort lösenordet.. eller om ja ens kom igång me de ja kommer inte ihåg, men sara till å me försökte hjälpa mig me de nån gång på jobbet.. :p vi ses på fredag. Puss å kram

Marie sa...

Rensar jag i mina garderober så får jag gå naken sen *haha* Ska ta med mig min syster nån gång frampå så att hon får välja ut lite nya kläder åt mig. Jag är totalt inkomptetent när det gäller sånt. Och ointresserad. Men kläder är ju ett nödvändigt ont :-)

Ha en bra kväll :-)

Jennie sa...

Fan va flitigt ;) Ska ta tag i Figges garderob i vår oxå :P Blev lite inspirerad nu. Fast skulle nog behöva ta tag i min egen oxå... Nu fick du iaf en kommentar... hihi